Is Booking.com the travel king of Google AdWords? Is that the only one way to get visibility ?
Publié le 10 Septembre 2014
LORSQUE un HOTELIER ou un RESTAURATEUR rétrocède jusqu'à 19%++ du tarif affiché ONLINE à BOOKING.com pour une réservation transformée, n'existe-t-il pas d'autres moyens de communiquer tout aussi efficacement ... en faisant baisser ses propres prix tout en gagnant plus de marge ?
Bien évidemment que si ...
La facilité, trop souvent l'ignorance, dans un Monde de plus en plus complexe font que les décisions qui apparaissaient bonnes ne sont pas si bonnes que cela.
ENQUÊTE Source : http://www.tnooz.com/article/is-booking-com-the-travel-king-of-google-adwords-infographic/
WordStream published an infographic (see below) on the top spenders in Google AdWords by industry and, to some extent, by brand. (And, see WordStream’s methodology at the end of this post.)
WordStream pegs Travel & Tourism as the third largest spender in Google AdWords in 2011 at $2.4 billion (behind Finance & Insurance, $4 billion; and Retailers & General Merchandise, $2.8 billion).
And, the top five travel brands in Google AdWords spending, according to WordStream, were:
- Booking.com, $40.4 million
- Expedia, $28.9 million
- Kayak, $28.7 million
- Marriott, $20.9 million, and
- Priceline (which owns Booking.com), $19.6 million.
Here’s the infographic: